Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft

Theory of Shopping

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Theory of Shopping Daniel Miller
Libristo kód: 04132036
Kiadó Polity Press, április 1998
A Theory of Shopping offers a highly original perspective on one of our most basic everyday activiti... Teljes leírás
? points 58 b
9 095 Ft
50 % esély Keressük az egész világon Mikor kapom meg a terméket?

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


toplistás
Court of Mist and Fury Sarah J. Maas / Puha kötésű
common.buy 3 233 Ft
toplistás
The Silent Patient Alex Michaelides / Puha kötésű
common.buy 4 297 Ft
toplistás
Nana, Vol. 15 Ai Yazawa / Puha kötésű
common.buy 4 563 Ft
toplistás
Lankavatara Sutra Red Pine / Puha kötésű
common.buy 7 228 Ft
toplistás
Stories about Stories Brian Attebery / Puha kötésű
common.buy 25 309 Ft
Original Rider Waite Tarot Pack Arthur Edward Waite / Kártya
common.buy 9 266 Ft
Women, Food and Hormones Sara Gottfried / Puha kötésű
common.buy 7 745 Ft
Starman Compendium One Tony Harris / Puha kötésű
common.buy 21 107 Ft
Children of the Whales, Vol. 22 / Puha kötésű
common.buy 5 020 Ft
Cambridge Guide to the Solar System Kenneth R Lang / Kemény kötésű
common.buy 28 587 Ft
Ensayos literarios WOOLF / Kemény kötésű
common.buy 14 958 Ft
Nuevo Avance 6 Student Book + CD B2.2 Concha Moreno / Puha kötésű
common.buy 11 304 Ft
Differential Geometry and Tensors K.K. Dube / Puha kötésű
common.buy 19 019 Ft
Bibbia Nuova Riveduta Nuova Riveduta 1995 / Kemény kötésű
common.buy 9 266 Ft

A Theory of Shopping offers a highly original perspective on one of our most basic everyday activities -- shopping. We commonly assume that shopping is primarily concerned with individuals and materialism. But Miller rejects this assumption and follows the surprising route of analysing shopping by means of an analogy with anthropological studies of sacrificial ritual. He argues that the act of purchasing goods is almost always linked to other social relations, and most especially those based on love and care. The ethnographic sections of the book are based on a yeara s study of shopping on a street in North London. This provides the basis for a sensitive description of the issues the shopper confronts when making decisions as to what to buy. Miller develops a theory to account for these observations, arguing that shopping typically consists of three major stages which reflect the three key stages of many rites of sacrifice. In both shopping and sacrifice the ultimate intention is to constitute others as desiring subjects. Finally the book examines certain historical shifts in both subjects and objects of devotion, in particular, ideals of gender and love. This treatment of shopping from the perspective of comparative anthropology represents a highly innovative approach to one of the most familiar tasks of our daily lives. Written in a clear and accessible manner, this book will be of interest to students and academics in anthropology, sociology and cultural studies, as well as anybody who wants to consider more deeply the nature of their own everyday activities.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés Theory of Shopping
Szerző Daniel Miller
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Puha kötésű
Kiadás éve 1998
Oldalszám 192
EAN 9780745619460
ISBN 0745619460
Libristo kód 04132036
Kiadó Polity Press
Súly 278
Méretek 153 x 230 x 11
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása