Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft

The Role of External Actors in Strategic Management

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv The Role of External Actors in Strategic Management Jens Engelhardt
Libristo kód: 06826278
Kiadó VDM Verlag Dr. Müller, november 2008
It is widely noted in academic literature that companies relationships with their environment are c... Teljes leírás
? points 124 b
20 496 Ft -4 %
19 476 Ft
Kiadói készleten rendelésre Küldés 3-5 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Deprenyl - Past and Future Peter Kraus / Puha kötésű
common.buy 26 358 Ft
franja de Caprivi en el Estado de Namibia Ester Massó Guijarro / Puha kötésű
common.buy 37 712 Ft
L'Enseignement de la Natation Scolaire David Cadot / Puha kötésű
common.buy 26 313 Ft
Tiempo de Apnea Voluntario En Pacientes Asmaticos Hector Diaz / Puha kötésű
common.buy 14 220 Ft
Second Corinthians Robert B. Hughes / Puha kötésű
common.buy 4 954 Ft
Energiebedarf Energiebereitstellung Energienutzung Diethard Schade / Puha kötésű
common.buy 21 705 Ft

It is widely noted in academic literature that companies relationships with their environment are characterized by mutual influence and interdependence. However, the nature of this relationship, especially the concrete effects external actors have on the various elements of corporate strategy, is not yet fully examined. This thesis, therefore, characterizes non-market external actors and their influence on firms configuration. Pressures exerted by the government are found to be the most important and it is often difficult for companies to deal with them. In order to show possible reactions to these pressures, this thesis classifies strategic responses and summarizes the literature on corporate political activity (CPA). Based on Hillman, Keim, and Schuler s (2004) framework, hypotheses about CPA are proposed and tested using data from a survey conducted among 23 German electricity suppliers. Findings indicate that pursuing a relational approach, participating collectively, being proactive, and integrating both market and political strategy all improve the effectiveness of CPA on public policy in this industry.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés The Role of External Actors in Strategic Management
Szerző Jens Engelhardt
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Puha kötésű
Kiadás éve 2009
Oldalszám 100
EAN 9783639180541
Libristo kód 06826278
Súly 165
Méretek 150 x 220 x 6
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása