Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft

Social Media During the Egyptian Revolution

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Social Media During the Egyptian Revolution Eira Martens-Edwards
Libristo kód: 02539988
Kiadó Anchor Academic Publishing, április 2014
With the fall of the regimes in Tunisia and Egypt the term Facebook Revolution was coined depicting... Teljes leírás
? points 419 b
65 179 Ft
Beszállítói készleten Küldés 14-18 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


My Teacher is a Monster! (No, I am not) Peter Brown / Puha kötésű
common.buy 3 700 Ft
Eleanor Barbara Cooney / Puha kötésű
common.buy 3 606 Ft
Flow of the Psalms O Palmer Robertson / Puha kötésű
common.buy 8 823 Ft
Charakteristiken Erich Schmidt / Puha kötésű
common.buy 15 368 Ft
Die acht Gesichter am Biwasee Max Dauthendey / Kemény kötésű
common.buy 12 911 Ft
Correspondence of Charles, First Marquis Cornwallis Charles CornwallisCharles Ross / Puha kötésű
common.buy 37 277 Ft
Vom richtigen Gebrauch der Zeit Franz Hohler / Puha kötésű
common.buy 3 556 Ft

With the fall of the regimes in Tunisia and Egypt the term Facebook Revolution was coined depicting the world s most popular social media platform as a condition sine qua non for the Arab revolutions. Moving on from the extreme positions of cyber-utopians and pessimists, this study identifies and analyses mechanisms of use and potential intermediary effects of social media in connection with other driving factors of mass demonstrations that led to the fall of the Mubarak regime in early 2011. Semi-structured focus interviews were carried out with social media activists in Cairo between November 20th and 24th, 2011. The qualitative content analysis of eight interviews allowed for the identification of relevant categories and sub-categories as well as possible connections between them. Additionally, a thorough analysis of the Egyptian socio-economic, political and media system in the years leading up to the revolution provides the basis for valuable and contextual conclusions. Among the key findings is the accelerating effect of social media in mobilizing the Egyptian population to take part in mass demonstrations. Whereas the organizational function is limited to online network effects rather than facilitating the coordination of protesters on the ground, a significant impact of social media on the perception of a collective identity and threshold levels relevant for individual protest behavior was identified through this research. Moreover, the findings implicate a mutual dependency between new social media and traditional mass media.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés Social Media During the Egyptian Revolution
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Puha kötésű
Kiadás éve 2014
Oldalszám 212
EAN 9783954892372
ISBN 3954892375
Libristo kód 02539988
Súly 281
Méretek 148 x 210 x 12
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása