Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

Social Choice and Multicriterion Decision-Making

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Social Choice and Multicriterion Decision-Making Herve Raynaud
Libristo kód: 05134006
Kiadó MIT Press Ltd, március 2003
This study comes to grips with the industrial outranking problem, one of the major outstanding probl... Teljes leírás
? points 95 b
15 002 Ft
Beszállítói készleten Küldés 14-18 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Human Anatomy Laboratory Textbook Kathleen Park Talaro / Spirálozott
common.buy 65 124 Ft
Times, Signs and Pyramids V.G. Callender / Kemény kötésű
common.buy 36 346 Ft
Too Hot Alison Hawes / Puha kötésű
common.buy 4 462 Ft
King of the Road CHARLIE WILLIAMS / Puha kötésű
common.buy 5 966 Ft
Schlafstörungen, 1 DVD Edition Stern Gesund Leben / DVD
common.buy 8 479 Ft
Sure I Believe! - So What? James Montgomery Boice / Puha kötésű
common.buy 3 211 Ft
Inverse Methods in Electromagnetic Imaging W.M Boerner / Puha kötésű
common.buy 21 708 Ft
TIPS John M. Feierabend / Puha kötésű
common.buy 11 659 Ft
Miscellany / Melanges et al / Kemény kötésű
common.buy 36 188 Ft

This study comes to grips with the industrial outranking problem, one of the major outstanding problems of current operations research and managerial decision-making. The problem, simply stated, is this: given a large but finite set of criteria, and a large but finite number of alternatives, how can the criteria be ranked in priority order, and how should the alternatives be ranked from best to worst consistent with the ordering of criteria that may be conflicting or incommensurable?There have been many proposed solutions to the problem. Numerous empirical recipes -- among them the majority method -- have been submitted, based in large part on the subjective judgments and biases of various observers.The authors argue that the axiomatic formulation offers the surest path to a solution that is as objective as possible, minimally distorted by the unwitting imposition of personal values. They then develop a system of consistent and appealing axioms, confront the paradoxes that put axiomatic systems in general at risk, and demonstrate the applicability of their system to realistic industrial outranking problems.Even within the axiomatic framework, however, some leeway remains for subjective choice and conscious value decisions. One ad hoc criterion of choice the authors selected was that their method should be neither so flexible and open that personal biases might easily slip in, nor so artificially rigid that the play of intuition and creativity was systematically excluded.The book also takes a hard look at the theoretical and practical defects of the majority method, the favored proposed solution, and at such associated issues as committee decision techniques, strategic majority voting; and restriction conditions.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés Social Choice and Multicriterion Decision-Making
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Puha kötésű
Kiadás éve 2003
Oldalszám 128
EAN 9780262511759
ISBN 0262511754
Libristo kód 05134006
Kiadó MIT Press Ltd
Súly 259
Méretek 137 x 203 x 9
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása