Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

Seeing Green

Nyelv AngolAngol
Könyv Kemény kötésű
Könyv Seeing Green Finis Dunaway
Libristo kód: 09231800
Kiadó The University of Chicago Press, március 2015
American environmentalism is defined by its icons: the "Crying Indian," who shed a tear in response... Teljes leírás
? points 284 b
45 672 Ft
Beszállítói készleten Küldés 14-18 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Carbon Footprinting CONSTANCE BLACKMAN / Puha kötésű
common.buy 53 731 Ft
Dämonen aus dem All, 1 Blu-ray Antonio Margheriti / Blu-ray
common.buy 12 550 Ft
Renovation 4th Edition Michael Litchfield / Kemény kötésű
common.buy 20 222 Ft
Laugh Together, Stay Together Susanne M Alexander / Puha kötésű
common.buy 2 910 Ft
Les Glodusiens Guille J. Potch / Puha kötésű
common.buy 7 755 Ft
Sankt Thomas Wilhelm Raabe / Puha kötésű
common.buy 4 408 Ft

American environmentalism is defined by its icons: the "Crying Indian," who shed a tear in response to litter and pollution; the cooling towers of Three Mile Island, site of a notorious nuclear accident; the sorrowful spectacle of oil-soaked wildlife following the Exxon Valdez spill; and, more recently, Al Gore delivering his global warming slide show in An Inconvenient Truth. These images, and others like them, have helped make environmental consciousness central to American public culture. Yet most historical accounts ignore the crucial role images have played in the making of popular environmentalism, let alone the ways that they have obscured other environmental truths. Finis Dunaway closes that gap with Seeing Green. Considering a wide array of images - including pictures in popular magazines, television news, advertisements, cartoons, films, and political posters - he shows how popular environmentalism has been entwined with mass media spectacles of crisis. Beginning with radioactive fallout and pesticides during the 1960s and ending with global warming today, he focuses on key moments in which media images provoked environmental anxiety but also prescribed limited forms of action. Moreover, he shows how the media have blamed individual consumers for environmental degradation and thus deflected attention from corporate and government responsibility. Ultimately, Dunaway argues, iconic images have impeded efforts to realize - or even imagine-sustainable visions of the future. Generously illustrated, this innovative book will appeal to anyone interested in the history of environmentalism or in the power of the media to shape our politics and public life.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés Seeing Green
Szerző Finis Dunaway
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Kemény kötésű
Kiadás éve 2015
Oldalszám 344
EAN 9780226169903
ISBN 0226169901
Libristo kód 09231800
Súly 610
Méretek 163 x 239 x 29
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása