Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

Researching Race in Education

Nyelv AngolAngol
Könyv Kemény kötésű
Könyv Researching Race in Education Adrienne D. Dixson
Libristo kód: 08824344
Kiadó Information Age Publishing, június 2014
A volume in Education Policy in Practice: Critical Cultural Studies Series Editors Edmu... Teljes leírás
? points 318 b
50 000 Ft
Beszállítói készleten Küldés 14-18 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Bio-Produkte S Naujoks / Puha kötésű
common.buy 2 328 Ft
Descent of Euphues James Winny / Puha kötésű
common.buy 19 814 Ft
Sicherheit auf Reisen I Zeilhofer-Ficker / Puha kötésű
common.buy 5 446 Ft
The South Pole Roald Amundsen / Puha kötésű
common.buy 13 552 Ft
Analysis of Volatiles Peter Schreier / Kemény kötésű
common.buy 108 891 Ft
UEber Das Registermachen Horst Kunze / Kemény kötésű
common.buy 75 118 Ft

A volume in Education Policy in Practice: Critical Cultural Studies Series Editors Edmund T. Hamann, University of Nebraska-Lincoln and Rodney Hopson, George Mason University In traditional educational research, race is treated as merely a variable. In 1995, Gloria Ladson-Billings and William F. Tate, IV argued that race is under-theorized in education and called for educational researchers to pay closer attention to the relationship between race and educational inequity (Ladson-Billings and Tate, 1995). In particular, they argued, drawing on legal scholar, Derrick Bell's notion of Racial Realism (Bell, 1995), that racialized inequities are not accidental or aberrant; rather, racialized educational inequities are the result of particular and specific policies and practices that are designed to maintain particular forms of dominance and marginalization. More specifically, Bell and later Ladson-Billings and Tate, argue that racial inequity persists despite liberal policies and legislation that were ostensibly designed to eradicate it. The Racial Realist perspective takes into the consideration the longevity and history of racism, racial inequity and White supremacy in the U.S. and serves as a mirror to reflect back the limitations of proposed policies and legislation that fail to address those issues. In this way, Critical Race Theory and the scholars who draw on CRT, view our work as an important "check and balance" in the effort toward racial equality.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés Researching Race in Education
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Kemény kötésű
Kiadás éve 2014
Oldalszám 270
EAN 9781623966775
ISBN 9781623966775
Libristo kód 08824344
Súly 583
Méretek 155 x 235 x 19
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása