Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

Propaganda and the Role of the State in Inter-War Britain

Nyelv AngolAngol
Könyv Kemény kötésű
Könyv Propaganda and the Role of the State in Inter-War Britain Mariel Grant
Libristo kód: 04523034
Kiadó Oxford University Press, november 1994
This is a study of government publicity activities in Britain between the wars. Mariel Grant focuse... Teljes leírás
? points 133 b
22 474 Ft -4 %
21 412 Ft
50 % esély Keressük az egész világon Mikor kapom meg a terméket?

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


11th Element Robert Scheinfeld / Puha kötésű
common.buy 8 157 Ft
Then Comes Seduction Mary Balogh / Puha kötésű
common.buy 4 727 Ft
Pathfinder Player Companion: Faiths of Corruption Colin McComb / Puha kötésű
common.buy 4 135 Ft
Symbols and Meaning Mari Womack / Puha kötésű
common.buy 22 071 Ft
Employment Regimes and the Quality of Work Duncan Gallie / Puha kötésű
common.buy 24 903 Ft
Treatise of the Writ of Habeas Corpus William S Church / Puha kötésű
common.buy 19 306 Ft
Jack Welch Speaks Jack D Welch / Puha kötésű
common.buy 9 733 Ft
Short Story Criticism Kalasky / Kemény kötésű
common.buy 195 546 Ft
In Defense of Troy: The Prince's Ascent Henry C G Cropsey / Puha kötésű
common.buy 6 385 Ft
Labour V. Sinn Fein Terry McCarthy / Puha kötésű
common.buy 7 869 Ft
What is Exhibition Design? Craig Berger / Kemény kötésű
common.buy 17 375 Ft
Law of Merger Control in the EC and the UK Mark Furse / Puha kötésű
common.buy 81 611 Ft

This is a study of government publicity activities in Britain between the wars. Mariel Grant focuses on the development of public relations bureaux and information services in Whitehall. She shows how during the inter-war period publicity came to be regarded as a legitimate and necessary task of democractic government, and that although government departments pursued propaganda activities with different motives and divergent persepectives, they adopted a similar approach to both the tool and their audience. Dr Grant explores a variety of differnt issues and campaigns, including the Post Office's attempts to make the public 'telephone conscious', the Ministry of Health's sex education efforts, the multi-departmental and protracted 'Drink More Milk' campaign. She shows how the experiences and developments of the 1920s and 1930s contributed to the decision in 1939 to establish the propaganda ministry designed to manage wartime publicity and shape public opinion. The book offers valuable insights into the nature of propaganda and its management, and contributes to our understanding of the changing role of the state in modern British society.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása