Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

Music Trade in Georgian England

Nyelv AngolAngol
Könyv Kemény kötésű
Könyv Music Trade in Georgian England Michael Kassler
Libristo kód: 04680558
Kiadó Taylor & Francis Ltd, augusztus 2011
In contrast to today's music industry, whose principal products are recorded songs sold to customers... Teljes leírás
? points 531 b
83 587 Ft
Kiadói készleten rendelésre Küldés 17-26 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


My Rise And Fall Benito Mussolini / Puha kötésű
common.buy 11 395 Ft
Nutrient Timing John Ivy / Puha kötésű
common.buy 8 232 Ft
Artist and Attic Hsin Ying Chi / Puha kötésű
common.buy 33 602 Ft
Cultural Studies, Education, and Youth Benjamin Frymer / Kemény kötésű
common.buy 70 554 Ft
Plant Breeding Reviews V23 Janick / Kemény kötésű
common.buy 175 541 Ft
Ships in Focus Record 29 Ships In Focus Publications / Puha kötésű
common.buy 3 320 Ft
Technisch unterstutztes Wohnen im Stadtquartier Lynn Schelisch / Puha kötésű
common.buy 28 801 Ft
The Psychology of Illustration Harvey A. Houghton / Kemény kötésű
common.buy 35 537 Ft

In contrast to today's music industry, whose principal products are recorded songs sold to customers round the world, the music trade in Georgian England was based upon London firms that published and sold printed music and manufactured and sold instruments on which this music could be played. The destruction of business records and other primary sources has hampered investigation of this trade, but recent research into legal proceedings, apprenticeship registers, surviving correspondence and other archived documentation has enabled aspects of its workings to be reconstructed. The first part of the book deals with Longman & Broderip, arguably the foremost English music seller in the late eighteenth century, and the firm's two successors - Broderip & Wilkinson and Muzio Clementi's variously styled partnerships - who carried on after Longman & Broderip's assets were divided in 1798. The next part shows how a rival music seller, John Bland, and his successors, used textual and thematic catalogues to advertise their publications. This is followed by a comprehensive review of the development of musical copyright in this period, a report of efforts by a leading inventor, Charles 3rd Earl Stanhope, to transform the ways in which music was printed and recorded, and a study of Georg Jacob Vollweiler's endeavour to introduce music lithography into England. This book should appeal not only to music historians but also to readers interested in English business history, publishing history and legal history between 1714 and 1830.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása