Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft

Managing Corporate Culture after a M&A (example DaimlerChrysler)

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Managing Corporate Culture after a M&A (example DaimlerChrysler) Marcel Franck
Libristo kód: 01615906
Kiadó Grin Publishing, november 2008
Seminar paper from the year 2007 in the subject Business economics - Business Management, Corporate... Teljes leírás
? points 104 b
16 339 Ft
Beszállítói készleten Küldés 14-18 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Lovesick Japan Mark D. West / Kemény kötésű
common.buy 23 301 Ft
Memoires Sur La Chine, Gouvernement D Escayrac De Lauture-P / Puha kötésű
common.buy 7 118 Ft
hamarosan
Lost Queen Norah Lofts / Puha kötésű
common.buy 3 609 Ft
Coburger Land und Heldburger Gangschar Gerd Geyer / Puha kötésű
common.buy 8 232 Ft
Tax Policy in the Real World Joel Slemrod / Kemény kötésű
common.buy 55 105 Ft
Mechatronics Denny K. Miu / Kemény kötésű
common.buy 51 953 Ft

Seminar paper from the year 2007 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, printed single-sided, grade: 2,0, Nürtingen University (International Management, Intercultural Communication), 10 entries in the bibliography, language: English, abstract: In terms of globalization, enterprises have to be aware of their own identity, values andthoughts and develop a grasp for interaction with foreign cultures. So it s not only some kindof business behavior necessary, it is also important to know something about the values,morals and attitudes for a better interaction. Even more important is a survey, if you plan amerger or an acquisition with a foreign company. Researches proof, that 50-70 % of allmergers don t succeed. This essay deals with the difficulty of consolidating two differentcorporate cultures to one common culture. In order to visualize this issue, DaimlerChrysler istaken as an example. Culture is an everyday thing , it is present in every situation. It is a guideline for livingtogether in large groups, giving rules to act and behave. In most instances these facts are notwritten down but unexpressed rules. There are many definitions in literature. The mostwidespread definition is likely Culture refers to the cumulative deposit of knowledge, experience, beliefs, values, attitudes,meanings, hierarchies, religion, notions of time, roles, spatial relations, concepts of theuniverse, and material objects and possessions acquired by a group of people in the course ofgenerations through individual and group striving .Already the Egyptians and Romans created their own distinct hierarchies, laws, knowledgebases and values and tried to preserve it over several hundred years. Culture is needed to organize and administrate a group of people or whole population. Nowadays this lead tosophisticated cultures in every country of the world. These cultures are non-static grownindividual reflections of society that are always adapting to their environment.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés Managing Corporate Culture after a M&A (example DaimlerChrysler)
Szerző Marcel Franck
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Puha kötésű
Kiadás éve 2008
Oldalszám 30
EAN 9783640210206
ISBN 3640210204
Libristo kód 01615906
Súly 50
Méretek 148 x 210 x 3
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása