Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

Klang Und Struktur in Der Abendlandischen Musik

Nyelv NémetNémet
Könyv Puha kötésű
Könyv Klang Und Struktur in Der Abendlandischen Musik Karl Gustav Fellerer
Libristo kód: 02008183
The development of music in Western civilization shows a constant inter action between the structura... Teljes leírás
? points 183 b
28 801 Ft
Beszállítói készleten alacsony példányszámban Küldés 12-17 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


False Relations Michelene Wandor / Puha kötésű
common.buy 3 622 Ft
Schrotty Gerhard Sprung / Puha kötésű
common.buy 27 652 Ft
Flüchtlingskrise in Griechenland Jürgen Bellers / Puha kötésű
common.buy 3 209 Ft
Mastering the Acquirer's Innovation Dilemma Valerie Bannert-Thurner / Puha kötésű
common.buy 52 141 Ft
Astropodroze Ariela Podroz 3 Slawomir Hanak / Puha kötésű
common.buy 1 889 Ft
Solution Focused Coaching in Practice Bill O´Connell / Puha kötésű
common.buy 14 574 Ft
Sanctified Violence in Homeric Society Margo Kitts / Puha kötésű
common.buy 19 814 Ft

The development of music in Western civilization shows a constant inter action between the structural and the sonoro.us-expressive elements in musical composition. The emphasis on sonority, on harmony, contrasts with the em phasis on counterpoint, of which the construction is the extreme development. Canonic technique in 15th century music, with its manifold structural possibilities, is the ultimate development of the constructional principle in early polyphony. But within this frame-work the harmonie element gains importance and gradually becomes the center of gravity; tonality and text declamation are the determining factors in this process. After a balance between these two principles of musical composition had been achieved in 16th century classical polyphony, the emphasis shifted to harmonie and subjective expressiveness until, at the beginning of the 20th century, harmony and sonority disintegrated and yielded before the construc tional principle. In twelve-tone and serial composition the tendency towards construction and objectivity is so strong, that musical form is often determined by mathe matical structures. In electronic music such structures are adopted to deter mine the nature of the sonorities themselves, and the structural principle of the tone-row is applied to the structure of sound in its component harmonics. Thus new sonorities are created, which are freed from the limitations of traditional musical sound, but which adhere to the same structural principles as serial composition.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása