Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft

Insurance Intermediation

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Insurance Intermediation Martina Eckardt
Libristo kód: 01738010
Insurance intermediaries can help consumers to economize on information and transaction costs in ins... Teljes leírás
? points 331 b
51 653 Ft
Beszállítói készleten alacsony példányszámban Küldés 12-15 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Insurance and Behavioral Economics Howard C. (University of Pennsylvania) Kunreuther / Puha kötésű
common.buy 18 695 Ft
Insurance Economics Zweifel / Kemény kötésű
common.buy 38 932 Ft
Key Words for Insurance / Puha kötésű
common.buy 7 950 Ft
D&O Liability and Insurance Martin Ramharter / Puha kötésű
common.buy 32 364 Ft
Asset and Liabilities Management for Banks and Insurance Companies Marine Corlosquet-Habart / Kemény kötésű
common.buy 64 998 Ft
Insurance Disputes Robert Merkin / Kemény kötésű
common.buy 226 910 Ft

Insurance intermediaries can help consumers to economize on information and transaction costs in insurance markets. However, competing intermediaries provide heterogeneous information services, which are difficult to assess by incompletely informed consumers. Conduct and performance in the market for insurance information services are analyzed by applying search theoretical and industrial organization approaches. Based on a sample of 927 insurance intermediaries, the factors that affect the quality of the information services provided by them are studied empirically. The results obtained support the main hypotheses derived from industrial organization theories as to the poor working of quality competition under incomplete and asymmetric information on the side of consumers. Thus, public policy should concentrate on increasing transparency about intermediaries (in-)dependence from insurance companies and improve consumers financial literacy to raise the overall quality in the information services market.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása