Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

Indexing Multimedia and Creative Works

Nyelv AngolAngol
Könyv Kemény kötésű
Könyv Indexing Multimedia and Creative Works Pauline Rafferty
Libristo kód: 04678876
Kiadó Taylor & Francis Ltd, február 2005
Indexing and information retrieval work properly only if language and interpretation are shared by c... Teljes leírás
? points 495 b
79 083 Ft
Kiadói készleten rendelésre Küldés 17-26 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


My First Geometric Designs Coloring Book Anna Pomaska / Puha kötésű
common.buy 1 535 Ft
Portobello Ruth Rendell / Audio CD
common.buy 5 502 Ft
Collected Poems Kenneth Allott / Puha kötésű
common.buy 6 956 Ft
Bamboo Fences Isao Yoshikawa / Kemény kötésű
common.buy 18 180 Ft

Indexing and information retrieval work properly only if language and interpretation are shared by creator and user. This is more complex for non-verbal media. The authors of Indexing Multimedia and Creative Works explore these challenges against a background of different theories of language and communication, particularly semiotics, questioning the possibility of ideal multimedia indexing. After surveying traditional approaches to information retrieval (IR) and organization in relation to issues of meaning, particularly Panofsky's 'levels of meaning', Pauline Rafferty and Rob Hidderley weigh up the effectiveness of major IR tools (cataloguing, classification and indexing) and computerised IR, highlighting key questions raised by state-of-the-art computer language processing systems. Introducing the reader to the fundamentals of semiotics, through the thinking of Saussure, Peirce and Sonesson, they make the case for this as the basis for successful multimedia information retrieval. The authors then describe specific multimedia information retrieval tools: namely the Art and Architecture Thesaurus, Iconclass and the Library of Congress Thesaurus of General Materials I and II. A selection of multimedia objects including photographic images, abstract images, music, the spoken word and film are read using analytical and descriptive categories derived from the literature of semiotics. Multimedia information retrieval tools are also used to index the multimedia objects, an exercise which demonstrates the richness of the semiotic approach and the limitations of controlled vocabulary systems. In the final chapter the authors reflect on the issues thrown up by this comparison and explore alternatives such as democratic, user-generated indexing as an alternative. Primarily intended for third-year undergraduate and postgraduate information studies students, the breadth and depth of Indexing Multimedia and Creative Works will also make it relevant and fascinating reading for information professionals working with multimedia and digital archives, and for multimedia developers, computer scientists and electronic publishing specialists.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés Indexing Multimedia and Creative Works
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Kemény kötésű
Kiadás éve 2005
Oldalszám 224
EAN 9780754632542
ISBN 0754632547
Libristo kód 04678876
Súly 480
Méretek 161 x 235 x 23
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása