Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft

Tájékoztatjuk kedves Vásárlóinkat, hogy az ügyfélszolgálat az állami ünnep végett nem elérhető. Megértésüket köszönjük.

In what way has the globalisation of advertising affected national and local cultures and identities?

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv In what way has the globalisation of advertising affected national and local cultures and identities? Florian Mayer
Libristo kód: 01590654
Kiadó Grin Publishing, október 2007
Essay from the year 2003 in the subject Cultural Studies - Basics and Definitions, printed single-si... Teljes leírás
? points 108 b
16 996 Ft
Beszállítói készleten Küldés 14-18 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Zahrada ve zbrani David B. / Kemény kötésű
common.buy 1 144 Ft
Frau Holle Jacob Grimm / Kemény kötésű
common.buy 4 437 Ft
Handbook of Contemporary Cuba Mauricio A Font / Kemény kötésű
common.buy 142 622 Ft
India Selig S. Harrison / Kemény kötésű
common.buy 76 760 Ft
Emerging Development of Agriculture in East Africa Takashi Yamano / Kemény kötésű
common.buy 51 953 Ft

Essay from the year 2003 in the subject Cultural Studies - Basics and Definitions, printed single-sided, grade: 82, University of Leeds (Trinity and All Saints College), course: National and Global Culture, 106 entries in the bibliography, language: English, abstract: It has been argued that individual and national identities are becoming increasingly fragmented under conditions of globalisation, that with accelerated global flows of commodities, culture and people, we become increasingly disembedded and rootless. It is argued here that amid this increasing fragmentation, or perhaps in reaction to it, certain narratives work to anchor national identities and local culture in what is perceived to be tradition. This paper examines the relationship between globalisation and the construction of national and local identities in the advertisements of several Western and non-Western countries, like Canada and Germany and Malaysia, Thailand and Ladakh in the western Himalayas. In this paper advertising is being seen as a part of the culture industries, which play an important role in the creation of community. In many scholarly accounts it has been asserted that globalisation and the spread of multinational corporations and their products and services are leading to a homogenisation of cultural diversity and to an increasing uniformity of tastes, fashions and thoughts around the world. The globalisation of advertising, which we are going to look at in the following pages, however, produces different outcomes for national and local cultures and identities in many cases.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés In what way has the globalisation of advertising affected national and local cultures and identities?
Szerző Florian Mayer
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Puha kötésű
Kiadás éve 2007
Oldalszám 64
EAN 9783638643078
ISBN 3638643077
Libristo kód 01590654
Súly 95
Méretek 148 x 210 x 4
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása