Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft

Tájékoztatjuk kedves Vásárlóinkat, hogy az ügyfélszolgálat az állami ünnep végett nem elérhető. Megértésüket köszönjük.

Human Perception of Visual Information

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Human Perception of Visual Information Bogdan Ionescu
Libristo kód: 42208622
Kiadó Springer, Berlin, november 2021
Recent years have witnessed important advancements in our understanding of the psychological underpi... Teljes leírás
? points 539 b
84 540 Ft
Beszállítói készleten alacsony példányszámban Küldés 14-18 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


toplistás
Flower Fairies One Hundred Postcards Cicely Mary Barker / Puha kötésű
common.buy 5 973 Ft
toplistás
Sensorimotor Psychotherapy Pat Ogden / Kemény kötésű
common.buy 25 404 Ft
Brain and Visual Perception David H. Hubel / Kemény kötésű
common.buy 59 778 Ft
Visual Perception M. D. Vernon / Puha kötésű
common.buy 24 822 Ft
Human Perception of Visual Information Bogdan Ionescu / Kemény kötésű
common.buy 84 540 Ft
Philosophy of Science Martin Curd / Puha kötésű
common.buy 35 614 Ft
A Further Study of Visual Perception Magdalen Dorothea 1901- Vernon / Kemény kötésű
common.buy 15 807 Ft

Recent years have witnessed important advancements in our understanding of the psychological underpinnings of subjective properties of visual information, such as aesthetics, memorability, or induced emotions. Concurrently, computational models of objective visual properties such as semantic labelling and geometric relationships have made significant breakthroughs using the latest achievements in machine learning and large-scale data collection. There has also been limited but important work exploiting these breakthroughs to improve computational modelling of subjective visual properties. The time is ripe to explore how advances in both of these fields of study can be mutually enriching and lead to further progress.This book combines perspectives from psychology and machine learning to showcase a new, unified understanding of how images and videos influence high-level visual perception - particularly interestingness, affective values and emotions, aesthetic values, memorability, novelty, complexity, visual composition and stylistic attributes, and creativity. These human-based metrics are interesting for a very broad range of current applications, ranging from content retrieval and search, storytelling, to targeted advertising, education and learning, and content filtering.Work already exists in the literature that studies the psychological aspects of these notions or investigates potential correlations between two or more of these human concepts. Attempts at building computational models capable of predicting such notions can also be found, using state-of-the-art machine learning techniques. Nevertheless their performance proves that there is still room for improvement, as the tasks are by nature highly challenging and multifaceted, requiring thought on both the psychological implications of the human concepts, as well as their translation to machines.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés Human Perception of Visual Information
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Puha kötésű
Kiadás éve 2022
Oldalszám 292
EAN 9783030814670
Libristo kód 42208622
Súly 464
Méretek 155 x 235 x 17
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása