Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

Garlic Capital of the World

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Garlic Capital of the World Pauline Adema
Libristo kód: 08775238
Kiadó University Press of Mississippi, január 2009
How a local festival celebrating the odoriferous lily gave a town a marketable identity Accordi... Teljes leírás
? points 119 b
18 710 Ft
Beszállítói készleten Küldés 14-18 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Enchantress of World's End Lin Carter / Puha kötésű
common.buy 7 159 Ft
Cowboy Jim Dyer / Kemény kötésű
common.buy 17 280 Ft
Powered By God's Love Lisa Robbins / Puha kötésű
common.buy 10 685 Ft
Trinity Ed Shore / Puha kötésű
common.buy 5 431 Ft
Life and Love of a Kamelyn Angel David Jr Sanabria / Kemény kötésű
common.buy 12 544 Ft
Golden Nugget Way of Life Rita A Ramsey / Puha kötésű
common.buy 7 254 Ft
Buckskin Skirt Oar Traveler Sage Sweetwater / Puha kötésű
common.buy 7 713 Ft
Planters and Cultivators with Casey and Friends Paul E. Nunn / Kemény kötésű
common.buy 6 328 Ft

How a local festival celebrating the odoriferous lily gave a town a marketable identity According to Pauline Adema, you smell Gilroy, California, before you see it. In Garlic Capital of the World, the folklorist and culinary anthropologist examines the role of food and festivals in creating a place brand or marketable identity. The author scrutinizes how Gilroy, California, successfully transformed a negative association with the pungent bulb into a highly successful tourism and marketing campaign. This book explores how local initiatives led to an iconization of the humble product in Gilroy. The city, a well-established agricultural center and bedroom community south of San Francisco, rapidly built a place-brand identity based on its now-famous moniker, "Garlic Capital of the World." To understand Gilroy's success in transforming a local crop into a tourist draw, Adema contrasts the development of this now-thriving festival with events surrounding the launch and demise of the PigFest in Coppell, Texas. Indeed, the Garlic Festival is so successful that the event is all that many people know about Gilroy. Adema explores the creation and subsequent selling of foodscapes or food-themed place identities. This seemingly ubiquitous practice is readily visible across the country at festivals celebrating edibles like tomatoes, peaches, spinach, and even cauliflower. Food, Adema contends, is an attractive focus for image makers charged with community building and place differentiation. Not only is it good to eat; food can be a palatable and marketable symbol for a town or region. Pauline Adema is staff folklorist for the Dutchess County Arts Council in Poughkeepsie, New York. She teaches at the Culinary Institute of America (Hyde Park, New York) and is a culinary anthropologist-consultant.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása