Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

'Feminization' of Teaching Profession in Sri Lanka

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv 'Feminization' of Teaching Profession in Sri Lanka Upali Sedere
Libristo kód: 05280786
Kiadó Grin Publishing, július 2011
Scholarly Essay from the year 2011 in the subject Pedagogy - The Teacher, Educational Leadership, gr... Teljes leírás
? points 117 b
18 479 Ft
Beszállítói készleten Küldés 14-18 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Wippchen's Sammtliche Berichte, Band 2 Julius Stettenheim / Kemény kötésű
common.buy 22 947 Ft
Elektrische Maschinen Rudolf Richter / Puha kötésű
common.buy 42 806 Ft
Roi s'amuse Victor Hugo / Puha kötésű
common.buy 13 048 Ft
hamarosan
Shrigley Abduction Abby Ashby / Puha kötésű
common.buy 4 610 Ft
Papillons, Op. 2 / Kotta
common.buy 5 305 Ft

Scholarly Essay from the year 2011 in the subject Pedagogy - The Teacher, Educational Leadership, grade: -, - (National Institute of Education Maharagama, Sri Lanka), language: English, comment: The Monograph examines the current trend of increasing number of female teachers in Sri Lanka at all levels of the education sector. This also is happening in many other countries where education is well spread. The real implications of feminization has to be further researched. , abstract: Krieg (2005) in his review of impact of teacher gender on student gender states that while a large body of research focuses on the gender of students, less research explores the impacts of a teacher's gender on students (Hopf & Hatzichristou 1999 ). Evidence suggests that male teachers tend to be more authoritative whereas female teachers tend to be more supportive and expressive (Meece, 1987 ). A survey of 20 teachers indicates that male teachers are likely to select a more aggressive disciplinary approach toward boys while teachers of either gender tended to ignore boys' disruptive behavior than that of girls when the behavior was not aggressive (Rodriguez, 2002). Krieg (2005) further reveals that researchers have found that teachers interact differently with students of similar gender than they do with students of opposite gender Einarsson, C., & Granström, K. (2002 ) This includes evidence suggesting disciplinary procedures and proclivity to discipline vary by both student and teacher gender. Likewise, a teacher s perception of student characteristics and abilities appear to systematically vary by gender. Other studies find male students benefit at the expense of female students in the amount and quality of interaction received from teachers of both genders. What has yet to be determined is how these differences in discipline, perceptions of student ability, and interactions between student and teacher influence student outcomes as measured by standardized exams.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés 'Feminization' of Teaching Profession in Sri Lanka
Szerző Upali Sedere
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Puha kötésű
Kiadás éve 2011
Oldalszám 40
EAN 9783640947874
ISBN 3640947878
Libristo kód 05280786
Súly 64
Méretek 148 x 210 x 4
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása