Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

Federico Fellini

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Federico Fellini
Libristo kód: 04710866
Kiadó University Of Toronto Press, június 2002
Federico Fellini remains the best known of the postwar Italian directors. This collection of essays... Teljes leírás
? points 123 b
19 733 Ft
50 % esély Keressük az egész világon Mikor kapom meg a terméket?

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Genealogy of Manners Jorge Arditi / Puha kötésű
common.buy 18 639 Ft
Follies Gwyn Headley / Kemény kötésű
common.buy 6 850 Ft
Federico Fellini Francis Burke / Kemény kötésű
common.buy 41 499 Ft
Gladstone Diaries: Volume 14: Index W.E. Gladstone / Kemény kötésű
common.buy 174 289 Ft
Messianic Disruption of Trinitarian Theology Kornel Zathureczky / Kemény kötésű
common.buy 58 793 Ft
Seeing the Elephant Eric Scigliano / Puha kötésű
common.buy 7 923 Ft
Wege zur effizienten Finanzfunktion in Kreditinstituten Britta Jelinek / Kemény kötésű
common.buy 24 144 Ft
Early Film Criticism of Francois Truffaut Wheeler W. Dixon / Puha kötésű
common.buy 12 318 Ft

Federico Fellini remains the best known of the postwar Italian directors. This collection of essays brings Fellini criticism up to date, employing a range of recent critical filters, including semiotic, psychoanalytical, feminist and deconstructionist. Accordingly, a number of important themes arise - the reception of fascism, the crisis of the subject, the question of agency, homo-eroticism, feminism, and constructions of gender. Since the early 1970s, a slide in critical and theoretical attention to Fellini's work has corresponded with an assumption that his films are self-indulgent and lacking in political value. This volume moves the discussion towards a politics of signification, contending that Fellini's evolving self-reflexivity is not mere solipsism but rather a critique of both aesthetics and signification. The essays presented here are almost all new - the two exceptions being important signifiers in Fellini studies. The first, Frank Burke's "Federico Fellini: Reality/Representation/Signification" laid the foundation in the late 1980s for considering Fellini's work in the light of postmodernism. The second, Marguerite Waller's "Whose Dolce Vita is this Anyway?: The Language of Fellini's Cinema" (1990), provides a contemporary re-reading of Fellini's most successful film.This lively and ambitious collection brings a new critical language to bear on Fellini's films, offering fresh insights into their underlying issues and meaning. In bringing Fellini criticism up to date, it will have a significant impact on film studies, reclaiming this important director for a contemporary audience.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása