Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

Did the UK government use PR to try and win hearts and minds in the run up to the Iraq war? If so, how successful was this?

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Did the UK government use PR to try and win hearts and minds in the run up to the Iraq war? If so, how successful was this? Tessa Humphrys
Libristo kód: 01646659
Kiadó Grin Verlag, június 2011
Essay from the year 2010 in the subject Communications - Public Relations, Advertising, Marketing, p... Teljes leírás
? points 39 b
6 982 Ft -9 %
6 308 Ft
Beszállítói készleten Küldés 8-10 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


toplistás
What If? Randall Munroe / Kemény kötésű
common.buy 9 620 Ft
Birds And Other Stories Daphne Du Maurier / Puha kötésű
common.buy 4 006 Ft
Cambridge IELTS 10 Student's Book with Answers Cambridge Eng Lang Assessment / Puha kötésű
common.buy 17 179 Ft
Lonely Planet Indonesia Ryan ver Berkmoes / Puha kötésű
common.buy 17 586 Ft
Angel Origami Nick Robinson / Puha kötésű
common.buy 5 196 Ft
Shema Norman Lamm / Puha kötésű
common.buy 6 854 Ft
Imaginary Homelands Salman Rushdie / Puha kötésű
common.buy 6 144 Ft
Day Dreams Rudolph Valentino / Puha kötésű
common.buy 8 142 Ft
Hulk: Fall Of The Hulks - Red Hulk Carlos Rodrigues / Puha kötésű
common.buy 6 272 Ft
Human Rights Laura Westra / Puha kötésű
common.buy 17 601 Ft
Ländliche Räume. Probleme öffentlicher Infrastruktur Georg Raueiser / Puha kötésű
common.buy 17 164 Ft
Der Selbst-Entwickler Jens Corssen / Kemény kötésű
common.buy 11 937 Ft

Essay from the year 2010 in the subject Communications - Public Relations, Advertising, Marketing, printed single-sided, grade: 1.0, Sheffield Hallam University, course: MA Public Relations, language: English, abstract: The 2003 Iraq conflict was divisive and controversial. The UK government faced unprecedented levels of public protest during the run up to the conflict as well as a hostile reception from former United Nations (UN) allies over whether to join America in invading.Winning the hearts and minds of all stakeholders was crucial if the invasion was to be supported and justified, and the UK government undoubtedly employed public relations (PR) techniques to attempt to do just that. This essay argues that PR plays a part in the build up of any conflict, and discusses the relationship between PR and propaganda in wartime. It puts forward Tony Blair s role in selling the conflict to the British public, how his own brand of public relations helped massage public opinion, and how intelligence, the issue of weapons of mass destruction (WMDs) and the use of the phrase war on terror were used to package the war conveniently for the public. It also examines the British media s reporting of the build up of the conflict and questions whether it was the subject of management by the UK government, and to what extent it influenced UK public opinion on the issue.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés Did the UK government use PR to try and win hearts and minds in the run up to the Iraq war? If so, how successful was this?
Szerző Tessa Humphrys
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Puha kötésű
Kiadás éve 2011
Oldalszám 28
EAN 9783640937288
ISBN 3640937287
Libristo kód 01646659
Kiadó Grin Verlag
Súly 45
Méretek 140 x 216 x 2
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása