Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft

Creative License

Nyelv AngolAngol
Könyv Kemény kötésű
Könyv Creative License Kembrew McLeod
Libristo kód: 04939271
Kiadó Duke University Press, március 2011
How did the Depression-era folk-song collector Alan Lomax end up with a song-writing credit on Jay-Z... Teljes leírás
? points 339 b
53 036 Ft
50 % esély Keressük az egész világon Mikor kapom meg a terméket?

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Fear and Trembling Søren Kierkegaard / Puha kötésű
common.buy 3 227 Ft
FAVOLE VICTORIA FRANCES / Kemény kötésű
common.buy 10 157 Ft
IncrediBuilds: Harry Potter Jody Revenson / Puha kötésű
common.buy 4 259 Ft
Proekologiczne odnawialne zrodla energii Kompendium Lewandowski Witold M. / Puha kötésű
common.buy 9 471 Ft
Unicorns Are Real! Holly Hatam / Leporelló
common.buy 3 302 Ft
Hu Yao Bang on Turning Point of History Ruan Ming / Spirálozott
common.buy 4 099 Ft
Investitionsplanung des Bauunternehmens R. Gareis / Puha kötésű
common.buy 33 283 Ft
Gateway to the Confederacy Evan C Jones / Kemény kötésű
common.buy 20 054 Ft
Political Economy of Environmental Taxes Nicholas Wallart / Kemény kötésű
common.buy 46 807 Ft
Making Friends with Money Sanni Kruger / Puha kötésű
common.buy 5 226 Ft
Alone in the World? J. Wentzel van Huyssteen / Puha kötésű
common.buy 15 359 Ft
Senator Thomas J. Walsh of Montana James Leonard Bates / Kemény kötésű
common.buy 20 209 Ft
Beckett and Ethics Jackie Blackman / Puha kötésű
common.buy 27 255 Ft
Sewn Hats Carla Hegeman Crim / Puha kötésű
common.buy 8 910 Ft

How did the Depression-era folk-song collector Alan Lomax end up with a song-writing credit on Jay-Z's song "Takeover"? Why doesn't Clyde Stubblefield, the primary drummer on James Brown recordings from the late 1960s, including "Funky Drummer" and "Cold Sweat," get paid for other musicians' frequent use of the beats he performed on those songs? The music industry's approach to digital samplingoincorporating snippets of existing recordings into new onesoholds the answers. Exploring the complexities and contradictions in how samples are licensed, Kembrew McLeod and Peter DiCola interviewed more than 100 musicians, managers, lawyers, industry professionals, journalists, and scholars. Based on those interviews, Creative License puts digital sampling into historical, cultural, and legal context. It describes hip-hop during its sample-heavy golden age in the 1980s and early 1990s; the lawsuits that shaped U.S. copyright law on sampling; and the labyrinthine licensing process that musicians must now navigate. The authors argue that the current system for licensing samples is inefficient and limits creativity. For instance, by estimating the present-day licensing fees for the Beastie Boys' Paul's Boutique (1989) and Public Enemy's Fear of a Black Planet (1990), two albums from hip-hop's golden age, the authors show that neither album would be commercially viable today. Observing that the same dynamics that create problems for re-mixers reverberate throughout all culture industries, the authors conclude by examining ideas for reform.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása