Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft

Corporate Power in Global Agrifood Governance

Nyelv AngolAngol
Könyv Kemény kötésű
Könyv Corporate Power in Global Agrifood Governance
Libristo kód: 04560202
Kiadó MIT Press Ltd, május 2009
In today's globally integrated food system, events in one part of the world can have multiple and wi... Teljes leírás
? points 35 b
5 491 Ft
50 % esély Keressük az egész világon Mikor kapom meg a terméket?

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Der Kampf um die eigene Seele Pietro Archiati / Lap
common.buy 1 468 Ft
Australian Dictionary of Biography V15 / Kemény kötésű
common.buy 32 674 Ft
hamarosan
Aft and Fore Harry J. Thie / Puha kötésű
common.buy 9 964 Ft
Democracy and Social Ethics Jane Addams / Puha kötésű
common.buy 10 494 Ft
Better Homes & Gardens: Memory Quilts Meredith Corporation / Puha kötésű
common.buy 4 912 Ft
Future of U.S. Civil Affairs Forces Kathleen H. Hicks / Puha kötésű
common.buy 28 885 Ft
Dialogues Gilles Deleuze / Puha kötésű
common.buy 15 735 Ft
Cosmopolis, 1 DVD Don DeLillo / DVD
common.buy 5 397 Ft
Contemplation in a World of Action Thomas Merton / Puha kötésű
common.buy 15 501 Ft

In today's globally integrated food system, events in one part of the world can have multiple and wide-ranging effects, as has been shown by the recent and rapid global rise in food prices. Transnational corporations (TNCs) have been central to the development of this global food system, dominating production, international trade, processing, distribution, and retail sectors. Moreover, these global corporations play a key role in the establishment of rules and regulations by which they themselves are governed. This book examines how TNCs exercise power over global food and agriculture governance and what the consequences are for the sustainability of the global food system. The book defines three aspects of this corporate power: instrumental power, or direct influence; structural power, or the broader influence corporations have over setting agendas and rules; and discursive, or communicative and persuasive, power. The book begins by examining the nature of corporate power in cases ranging from "green" food certification in Southeast Asia and corporate influence on U.S. food aid policy to governance in the seed industry and international food safety standards. Chapters examine such issues as promotion of corporate-defined "environmental sustainability" and "food security," biotechnology firms and intellectual property rights, and consumer resistance to GMOs and other cases of contestation in agrobiology. In a final chapter, the editors raise the crucial question of how to achieve participation, transparency, and accountability in food governance. Contributors: Maarten Arentsen, Jennifer Clapp, Robert Falkner, Doris Fuchs, Agni Kalfagianni, Peter Newell, Steffanie Scott, Susan Sell, Elizabeth Smythe, Peter Vandergeest, Marc Williams, Mary Young The hardcover edition does not include a dust jacket.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása