Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft

Competition and Growth

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Competition and Growth Philippe Aghion
Libristo kód: 04561454
Kiadó MIT Press Ltd, január 2008
Though competition occupies a prominent place in the history of economic thought, among economists t... Teljes leírás
? points 102 b
15 980 Ft
Beszállítói készleten Küldés 14-18 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


A vásárlók ilyet vásároltak


Climate Shock Gernot Wagner / Kemény kötésű
common.buy 14 717 Ft
Combating Inequality Dani Rodrik / Kemény kötésű
common.buy 12 457 Ft
hamarosan
Capitalism Anwar Shaikh / Puha kötésű
common.buy 16 150 Ft
Keynes Against Capitalism Crotty / Puha kötésű
common.buy 25 118 Ft

Though competition occupies a prominent place in the history of economic thought, among economists today there is still a limited, and sometimes contradictory, understanding of its impact. In Competition and Growth, Philippe Aghion and Rachel Griffith offer the first serious attempt to provide a unified and coherent account of the effect competition policy and deregulated entry has on economic growth.The book takes the form of a dialogue between an applied theorist calling on "Schumpeterian growth" models and a microeconometrician employing new techniques to gauge competition and entry. In each chapter, theoretical models are systematically confronted with empirical data, which either invalidates the models or suggests changes in the modeling strategy. Aghion and Griffith note a fundamental divorce between theorists and empiricists who previously worked on these questions. On one hand, existing models in industrial organization or new growth economics all predict a negative effect of competition on innovation and growth: namely, that competition is bad for growth because it reduces the monopoly rents that reward successful innovators. On the other hand, common wisdom and recent empirical studies point to a positive effect of competition on productivity growth. To reconcile theory and evidence, the authors distinguish between pre- and post-innovation rents, and propose that innovation may be a way to escape competition, an idea that they confront with microeconomic data. The book's detailed analysis should aid scholars and policy makers in understanding how the benefits of tougher competition can be achieved while at the same time mitigating the negative effects competition and imitation may have on some sectors or industries.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés Competition and Growth
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Puha kötésű
Kiadás éve 2008
Oldalszám 120
EAN 9780262512022
ISBN 0262512025
Libristo kód 04561454
Kiadó MIT Press Ltd
Súly 196
Méretek 151 x 228 x 9
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Ezt is ajánljuk


Hades Moon Judy Hall / Puha kötésű
common.buy 7 920 Ft
Toto the Ninja Cat and the Great Snake Escape Dermot O'Leary / Puha kötésű
common.buy 3 713 Ft
Clash of Economic Ideas Lawrence H White / Puha kötésű
common.buy 29 530 Ft
Introduction to Post-Keynesian Economics Marc Lavoie / Kemény kötésű
common.buy 51 653 Ft
Misappropriation of Hip-Hop Dj Fingers / Puha kötésű
common.buy 6 393 Ft
Property Relations, Incentives and Welfare John E. Roemer / Kemény kötésű
common.buy 51 653 Ft
Employee Investment Funds Rudolf Meidner / Puha kötésű
common.buy 20 876 Ft
World Inequality Report Facundo Alvaredo / Puha kötésű
common.buy 12 986 Ft

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása