Nem vált be? Semmi gond! Nálunk 30 napon belül visszaküldheti
Ajándékutalvánnyal nem nyúlhat mellé. A megajándékozott az ajándékutalványért bármit választhat kínálatunkból.
30 nap a termék visszaküldésére
Mi határozza meg az ikont a tervezésben? Mikor született, és kitől? Mi a különbség az ikon és az archetípus között? És az ikon és a hívószó között? Megjósolható, hogy egy objektumból ikon lesz? És hogyan veszítheti el egy termék ikonikus értékét? A szerző egy bensőséges, privát emlékezet felidézéséből kiindulva a design és ikonjainak történeti evolúciójában két meghatározó család történetét követi nyomon. Chiara Alessi valójában dizájntárgyakkal körülvéve nőtt fel, néhány lépésre dédszülei gyáraitól: Alfonso Bialetti, a moka feltalálója és Giovanni Alessi Anghini, a homonim, százéves háztartási cikkeket gyártó cég alapítója. A barátok, a versenytársak és a consuoceri, Bialetti és Alessi tekinthetők az ikonok nagyapáinak, és bizonyos értelemben talán az anyagi kultúra termelésének egy fontos szeletének nemes atyáinak is. Utánuk sok tervező kultikus tárgyakkal gazdagította az ipari formatervezés történetét: a Giacosa által tervezett Fiat 500, a Munari a Falkland lámpája, a Sottsass által a Carlton könyvespolc, a Starck a citrusfacsaró ... a múlt katalógusai, úgy tűnik. egyre bonyolultabb azonosítani néhányat a kortárs produkciók között. De nem mi vagyunk azok, akik már nem képesek tervezni ikonokat, mondja Chiara Alessi. Gondos elemzéssel, a kérdést a divat és a zene szférájára terjesztve azonosítja a probléma lényegét a kortárs pillanat endemikus változásaiban: az általunk tapasztalt paradigmaváltás új olvasási eszközök felkutatását, tovább adekvát, amely nemcsak arra képes, hogy új perspektívát adjon a valóságról, hanem mindenekelőtt segítsen megérteni azt.
Automatikus fordítás | Eredeti megtekintése (Olasz)