Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

Business of Lobbying in China

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Business of Lobbying in China Scott Kennedy
Libristo kód: 04635103
Kiadó Harvard University Press, március 2008
In this timely work, Scott Kennedy documents the rising influence of business, both Chinese and fore... Teljes leírás
? points 109 b
17 169 Ft
Beszállítói készleten Küldés 14-18 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Jackrabbit Smile Joe R. Lansdale / Puha kötésű
common.buy 4 957 Ft
Northern Nurse Elliott Merrick / Puha kötésű
common.buy 8 277 Ft
Bibliographie Jugendhilfe 1995 Deutsches Jugendinstitut / Puha kötésű
common.buy 20 962 Ft

In this timely work, Scott Kennedy documents the rising influence of business, both Chinese and foreign, on national public policy in China. China's shift to a market economy has made businesses more sensitive to their bottom line and has seen the passage of thousands of laws and regulations that directly affect firms' success. Companies have become involved in a tug of war with the government and with each other to gain national policy advantages, often setting the agenda, providing alternative options, and pressing for a favored outcome. Kennedy's comparison of lobbying in the steel, consumer electronics, and software industries shows that although companies operate in a common political system, economic circumstances shape the nature and outcome of lobbying. Factors such as private or state ownership, size, industry concentration, and technological sophistication all affect industry activism. Based on over 300 in-depth interviews with company executives, business association representatives, and government officials, this study identifies a wide range of national economic policies influenced by lobbying, including taxes, technical standards, and intellectual property rights. These findings have significant implications for how we think about Chinese politics and economics, as well as government-business relations in general.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása