Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

Branding the 'Beur' Author

Nyelv AngolAngol
Könyv Kemény kötésű
Könyv Branding the 'Beur' Author Kathryn A. Kleppinger
Libristo kód: 09367806
Kiadó Liverpool University Press, december 2015
Branding the Beur Author focuses on the mainstream media promotion of literature written by the desc... Teljes leírás
? points 330 b
57 975 Ft -9 %
52 183 Ft
Beszállítói készleten Küldés 14-18 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


toplistás
Out of Now Tehching Hsieh / Puha kötésű
common.buy 12 753 Ft
Meine ersten Siege Napoleon / Kemény kötésű
common.buy 50 856 Ft
Durchblick Erdkunde - Ausgabe 2015 / Kemény kötésű
common.buy 12 850 Ft
All Lovely Things Lea Redmond / Puha kötésű
common.buy 5 409 Ft
Nase / Der Mantel Nikolaj Vasilevic Gogol / Puha kötésű
common.buy 4 746 Ft
El factor microbio y las enzimas sanadoras Hiromi Shinya / Puha kötésű
common.buy 4 619 Ft
Journal of Prisoners on Prisons Susan Nagelsen / Puha kötésű
common.buy 5 936 Ft
Hunter / Kemény kötésű
common.buy 6 027 Ft

Branding the Beur Author focuses on the mainstream media promotion of literature written by the descendants of North African immigrants to France (often called beurs). These conversations between journalists and 'beur' authors delve into contemporary debates such as the explosion of racism in the 1980s and the purported role of Islam in French society in the 1990s. But the interests of journalists looking for sensational subject matter also heavily shape the promotion and reception of these novels: only the 'beur' authors who employ a realist style to write about the challenges faced by the North African immigrant population in France-and who engage on-air with French identity politics and immigration-receive multiple invitations to participate in interviews. Previous scholarship has taken a necessary first step by analyzing the social and political stakes of this literature (using labels such as 'beur' and/or 'banlieue,' to designate its urban, economically distressed setting), but the book argues that we must move beyond this approach because it reproduces the selection criteria deployed by the media that determine which books receive the most commercial and critical support. By demonstrating how minority-based literary labels such as 'francophone' and 'postcolonial' are always already defined by the socio-political context in which books are published and promoted, the book establishes that these labels are tautological and cannot reflect the thematic and stylistic richness of beur (and other minority) production in France.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása