Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

Bauhaus and America

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Bauhaus and America Margret Kentgens-Craig
Libristo kód: 04562465
Kiadó MIT Press Ltd, február 2001
The Bauhaus school was founded in Weimar in 1919 by the German architect Walter Gropius, moved to De... Teljes leírás
? points 82 b
15 534 Ft -17 %
12 892 Ft
50 % esély Keressük az egész világon Mikor kapom meg a terméket?

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Church Dogmatics Karl Barth / Kemény kötésű
common.buy 113 677 Ft
Emperor of Japan Donald Keene / Kemény kötésű
common.buy 53 526 Ft
Elsevier's Dictionary of Nuclear Engineering S. Bobryakov / Kemény kötésű
common.buy 123 954 Ft
Triceratops / Puha kötésű
common.buy 4 030 Ft
Friends Along the Way Gene Lees / Kemény kötésű
common.buy 40 272 Ft
Ancient Egypt in the Metropolitan Museum Journal Cyril Aldred / Kemény kötésű
common.buy 18 398 Ft
Foucault, Psychology and the Analytics of Power Derek Hook / Kemény kötésű
common.buy 61 491 Ft

The Bauhaus school was founded in Weimar in 1919 by the German architect Walter Gropius, moved to Dessau in 1925 and to Berlin in 1932, and was dissolved in 1933 by Ludwig Mies van der Rohe under political duress. Although it existed for a mere fourteen years and boasted fewer than 1,300 students, its influence is felt throughout the world in numerous buildings, artworks, objects, concepts, and curricula.After the Bauhaus's closing in 1933, many of its protagonists moved to the United States, where their acceptance had to be cultivated. The key to understanding the American reception of the Bauhaus is to be found not in the migr success stories or the famous 1938 Bauhaus exhibition at the Museum of Modern Art, but in the course of America's early contact with the Bauhaus. In this book Margret Kentgens-Craig shows that the fame of the Bauhaus in America was the result not only of the inherent qualities of its concepts and products, but also of a unique congruence of cultural supply and demand, of a consistent flow of information, and of fine-tuned marketing. Thus the history of the American reception of the Bauhaus in the 1920s and 1930s foreshadows the patterns of fame-making that became typical of the post-World War II art world. The transfer of artistic, intellectual, and pedagogical concepts from one cultural context to another is a process of transformation and integration. In presenting a case study of this process, the book also provides fresh insights into the German-American cultural history of the period from 1919 to 1936.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása