Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft GLS pont 1 390 Ft

All the News That's Fit to Sell

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv All the News That's Fit to Sell James Hamilton
Libristo kód: 04113522
Kiadó Princeton University Press, április 2006
That market forces drive the news is not news. Whether a story appears in print, on television, or o... Teljes leírás
? points 134 b
21 073 Ft
Beszállítói készleten alacsony példányszámban Küldés 12-17 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Wessex Tales Thomas Hardy / Puha kötésű
common.buy 4 625 Ft
Point Of Departure James Cameron / Puha kötésű
common.buy 4 625 Ft
Letters of David Hume J Y T Greig / Puha kötésű
common.buy 24 363 Ft
Becoming Adam Michael DeMers / Puha kötésű
common.buy 10 559 Ft
Family History William F Maxwell / Puha kötésű
common.buy 7 285 Ft

That market forces drive the news is not news. Whether a story appears in print, on television, or on the Internet depends on who is interested, its value to advertisers, the costs of assembling the details, and competitors' products. But in "All the News That's Fit to Sell", economist James Hamilton shows just how this happens. Furthermore, many complaints about journalism - media bias, soft news, and pundits as celebrities - arise from the impact of this economic logic on news judgments. This is the first book to develop an economic theory of news, analyze evidence across a wide range of media markets on how incentives affect news content, and offer policy conclusions. Media bias, for instance, was long a staple of the news. Hamilton's analysis of newspapers from 1870 to 1900 reveals how nonpartisan reporting became the norm. A hundred years later, some partisan elements reemerged as, for example, evening news broadcasts tried to retain young female viewers with stories aimed at their (Democratic) political interests. Examination of story selection on the network evening news programs from 1969 to 1998 shows how cable competition, deregulation, and ownership changes encouraged a shift from hard news about politics toward more soft news about entertainers. Hamilton concludes by calling for lower costs of access to government information, a greater role for nonprofits in funding journalism, the development of norms that stress hard news reporting, and the defining of digital and Internet property rights to encourage the flow of news. Ultimately, this book shows that by more fully understanding the economics behind the news, we will be better positioned to ensure that the news serves the public good.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés All the News That's Fit to Sell
Szerző James Hamilton
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Puha kötésű
Kiadás éve 2006
Oldalszám 352
EAN 9780691123677
ISBN 0691123675
Libristo kód 04113522
Súly 528
Méretek 159 x 233 x 22
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása