Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft GLS futár 1 590 Ft Packeta 990 Ft

Socio-Economic Analysis of Attendance Behaviour in Commercial Fitness Clubs

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Socio-Economic Analysis of Attendance Behaviour in Commercial Fitness Clubs Maren Mueller
Libristo kód: 01678716
Kiadó Grin Publishing, július 2012
Doctoral Thesis / Dissertation from the year 2012 in the subject Sport - Sport Economics, Sport Mana... Teljes leírás
? points 274 b
42 544 Ft
Beszállítói készleten Küldés 14-18 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Diabetes Mellitus Sabire Özcan / Puha kötésű
common.buy 65 318 Ft
Jules Verne in Schleswig-Holstein Frank Trende / Puha kötésű
common.buy 2 810 Ft
Volkstumlichkeit und Nationbuilding Miriam Noa / Puha kötésű
common.buy 25 654 Ft
Kunstlermanager im Rockbusiness Sebastian Haase / Puha kötésű
common.buy 48 711 Ft
Deine Situation Jürgen Loga / Puha kötésű
common.buy 4 660 Ft
hamarosan új
Dispositive der Moderne Christoph Wagner / Kemény kötésű
common.buy 30 717 Ft

Doctoral Thesis / Dissertation from the year 2012 in the subject Sport - Sport Economics, Sport Management, grade: cum laude, Sport Academy Cologne (Institut für Sportökonomie und Sportmanagement), language: English, abstract: The study examines the question why some members utilitze their fitness club membership only little. This behaviour seems to be odd under microeconomic theory assuming human beings to maximize profits. An estimated 30% of fitness club members in Germany utilize their membership rarely but still do not intend to cancel despite ongoing monthly fees. In order to answer the question of the thesis, utility functions are employed embedding not only traditional economic factors such as money and time but also variables from social sciences, particularly from motivation theory and sport science. Further, recent findings from flat rate effects are elaborated whether to have an impact on non-attendance behaviour.The work adds to a young field in economics, namely to behavioural economics. Economic studies so far predominantly examined on consumption behaviour and the quantity thereof but not on possible utility of non-consumption behaviour.The examination is not only interesting from a theoretical perspective, it also gives practical implications and recommendations to fitness club managers and fitness club consumers. Having insight into determinants of non-consumption behaviour might help fitness club managers to identify customers who attend infrequently but pay regular fees. In this, fitness club managers can implement successful acquisition and relationship management strategies. On the other hand, fitness club consumers can derive conclusions from the study in order to become aware of their behaviour and to possibly behave more cost-efficiently in the future.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés Socio-Economic Analysis of Attendance Behaviour in Commercial Fitness Clubs
Szerző Maren Mueller
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Puha kötésű
Kiadás éve 2012
Oldalszám 192
EAN 9783656240372
ISBN 365624037X
Libristo kód 01678716
Súly 259
Méretek 148 x 210 x 11
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása